De nieuwe werkgeheugentraining Elephant Memory Training (EMT)
Elpephant Memory Training voor een beter Werkgeheugen, zowel auditief, verbaal als visueel ruimtelijk. In de training wordt het werkgeheugen aan de hand van dubbeltaken uitgedaagd. Ook is er een oefening gericht op Verwerkingssnelheid Hogere levels zijn extra uitdagend voor het auditieve werkgeheugen
Acoustic Pioneer komt nu met een training die gericht is op de Top Down en hogere cognitieve functies van het Brein. Naast werkgeheugen wordt ook de verwerkingssnelheid getraind.
Elke trainingsdag moeten er 3 oefeningen worden gedaan.
- De eerste dubbeltaak is om te reageren op wat je ziet maar nog even vast te houden wat je hebt gehoord.
- De tweede dubbeltaak is een getallenreeks te bewerken (bijvoorbeeld door het van 10 af te trekken) en tegelijkertijd de reeks in een bepaalde volgorde terug te geven.
- De derde oefening is een verwerkingssnelheidsoefening waarbij gevraagd wordt zo snel mogelijk te scannen waar plaatjes of woorden (ook auditief) werden geplaatst in een raster.
Acoustic Pioneer heeft de Elephant Memory Training gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten en deze drie dubbeltaken.
Elephant Memory Training is de eerste training die ook het auditieve werkgeheugen traint.Bijvoorbeeld in de oefening ‘Dubbele Dieren’ moet het brein reageren op tegelijk aangeboden visuele als ook auditieve informatie. Acoustic Pioneer wil met deze oefening zo dicht mogelijk de klassensituatie benaderen om de transfer te vergroten. Een andere reden om deze oefening zo in te zetten, is dat uit onderzoek is gebleken dat als je steeds eenzelfde werkgeheugentaak geeft maar wisselt in modaliteit het effect van de oefening tweemaal zo groot is.
Elephant Memory Training:
Herkent u één van onderstaande problemen bij uw kind? Dan is dit een mogelijke oplossing
- Mijn kind heeft problemen in de taalontwikkeling/ TOS en ik zou graag zelf iets aan de onderliggende problematiek als auditieve verwerking of werkgeheugen willen doen
- Mijn kind krijgt vaak de instructie niet mee
- Mijn kind lijkt opgesloten in zijn eigen wereldje
- Ik zou graag willen weten, snapt hij het dan niet, onthoudt hij het niet of ‘hoort’ hij het niet?
- Ik merk dat het hakken en plakken bij spelling moeilijk gaat, hij kan de klanken niet onderscheiden en integreren
- Ik merk dat ik met mijn gebruikelijke aanpak niet verder kom bij deze leerling
- Ik wil een meerwaarde bieden in mijn aanbod voor kinderen met dyslexie
- Mijn kind loopt vertraging op bij het leren en ik vermoed dat aandacht en werkgeheugen een probleem vormen
- Mijn kind heeft een probleem met begrijpend lezen, zonder dat het aan het leesniveau ligt
- Ik heb het gevoel dat het er wel inzit, maar het komt er niet uit